Lorefar – FARO Barcelona, z niewielkiej rodzinnej firmy do prężnie działającej marki o globalnym zasięgu
Marka Faro Barcelona w 2022 roku świętowała 75 lat istnienia ale jej pocątki sięgają lat 40-tych, kiedy Carlos López rozpoczął skromny rodzinny biznes od sprzedaży baterii Jupiter, w małym sklepiku w Barcelonie. Sukces w sprzedaży jaki odniósł po wprowadzeniu do oferty oświetlenia doprowadził go do
założenia firmy Lorefar w 1951 roku, którą w latach siedemdziesiątych przejął jego Syn, Carlos López Orejudo. On to, w czasach recesji w latach 80-tych, dzięki odważnym decyzjom wzmocnił firmę poprzez import i wprowadzenie do oferty
wentylatorów sufitowych.
...
ZOBACZ WIĘCEJ
Przedsiębiorczość i zdecydowanie Carlosa López Orejudo doprowadziły również do ekspansji marki Faro, najpierw na rynek francuski i włoski, a sukcesywnie również do innych krajów europejskich. Obecnie marka Faro Barcelona działa w ponad 110 krajach na całym świecie, zatrudnia ponad 100 osób i posiada własne salony firmowe zlokalizowane m.in. w Madrycie, Barcelonie, Mediolanie, Londynie czy Tokio. Niektóre jej produkty zdobyły prestiżowe nagrody, w tym między innymi dwie nagrody Red Dot, nagrodę IF Design Award, trzy nagrody German Design Awards i jedną nagrodę Green Product Award.
Modne i kreatywne lampy nowym kierunkiem rozwoju marki FARO
Kolejny krok w kierunku wyróżnienia i rozwoju marki Faro poczynił Xavier Martín, dyrektor generalny Faro, który zgodnie z nową wizją zmienił kierunek działalności z importera do projektanta własnych modeli, kładąc nacisk na kreatywność i jakość projektu. Ostatnie lata Faro Barcelona to nadal czas ewolucji i wzrostu oraz budowanie nowego wizerunku marki, która stara się jeszcze mocniej pokazać obecną tożsamość: dynamizm, świeżość, przystępność, kreatywność i przyjemność.
W laboratorium marki każdy produkt poddawany jest surowym testom mającym na celu sprawdzenie go pod kątem skuteczności, odporności na zużycie, a także energooszczędności i wpływu na środowisko. Zrównoważony rozwój to jedna z wartości, jaką wyznaje Faro Barcelona. Marka dostosowuje procesy produkcyjne i logistyczne w celu optymalizacji elementów lamp poddawanych recyclingowi, wdraża ekologiczne rozwiązania w kwestii opakowań i transportu, korzysta z własnej energii fotowoltaicznej oraz podnosi świadomość swoich pracowników w zakresie promocji ekologicznych nawyków.
Bogata oferta lamp wewnętrznych i zewnętrznych FARO Barcelona
Aktualna oferta Faro jest zoptymalizowana na pięć kategorii produktowych, dostosowanych do specyfiki klienta i wymogu różnorodnych wnętrz. Optymalizacja polega nie tylko na podzieleniu produktów na działy, ale przede wszystkim na połączeniu oświetlenia, dekoracji i wentylacji aby stanowiły kompletną bazę produktową nie tylko do wnętrz prywatnych ale
przede wszystkim dla biznesu hotelarskiego. Kategorie produktów podzielone są na:
Zmiany, jakie można zauważyć w obowiązujących trendach są niekoniecznie wdrażane przez projektantów i technologów współpracujących z Faro, ale śmiało można powiedzieć, że są przez nich wyznaczane. Faro największą grupę odbiorców posiada w krajach śródziemnomorskich oraz arabskich, co spowodowane jest bardzo wysoko rozwiniętym na tych obszarach
, który na naszym kontynencie nie jest aż tak bardzo rozpowszechniony.