Pablo Design -
Spośród amerykańskich producentów oświetlenia na rynku europejskim na szczególną uwagę zasługuje Pablo Design. To kalifornijska firma, która została założona w 1993 roku w San Francisco, ale ma jednak bardziej egzotyczne korzenie. Jej założycielem jest bowiem rodowity Wenezuelczyk – Pablo Pardo, którego nazwisko firmuje całe przedsięwzięcie. Niewątpliwie zderzenie wpływów kultury latynoskiej ze środowiskiem nowoczesnych technologii kwitnącym w Kalifornii nie pozostało bez wpływu na filozofię biznesową realizowaną przez firmę pod kierunkiem jej twórcy.
Zgodnie z deklaracją właściciela punktem wyjścia w projektowaniu oświetlenia, jest założenie, że światło jest czynnikiem, który kształtuje każde środowisko. Proponowane rozwiązania mają zatem nie tylko pełnić funkcje użytkowe, ale także budować klimat aranżowanej przestrzeni w pełnym tego słowa znaczeniu: w sposób trwały i wyraźny. Realizując ten cel firma konsekwentnie łączy bezkompromisową prostotę projektów z ich dużą utylitarnością. Można nawet mówić o pewnej idei przewodniej “less is more” (“im mniej tym lepiej”), która objawia się w upraszczaniu tradycyjnych wzorców projektowych i pozbawianiu nadmiarowych szczegółów, aż do wydestylowania samej istoty konceptu. Dzięki temu ciekawe pomysły realizowane są w sposób ponadczasowy, nie podlegający krótkotrwałym modom i przez to nietrwałym. Z drugiej strony wykorzystanie najnowocześniejszych technologii i dobranej dokładnie palety z szerokiego spektrum tak nowoczesnych (np. poliwęglanów) jak tradycyjnych (np. drewno) materiałów gwarantuje nie tylko wysoką jakość i długoletnią technologiczną sprawność tworzonych projektów, ale także ich aktualność względem trwałych trendów rynkowych. Zaawansowany minimalizm idzie wbrew rozpowszechnionemu dzisiaj koncentrowaniu uwagi na nadmiarowych detalach, które szybko mogą stać się niemodne czy po prostu się znudzić. Pablo Design stara się budować rozwiązania, które przed długie lata cieszyć będą oko użytkownika swoją delikatną elegancją i wysoką trwałością tworząc swoistą relację między nim a produktami i całym środowiskiem w ogólności. Ponadto, co ważne, projekty te z założenia odznaczają się uniwersalnością zastosowań aranżacyjnych, więc mogą zostać wykorzystane w pomieszczeniach urządzanych w różnych stylach.
Z firmą, oprócz oczywiście założyciela, współpracuje wielu innych projektantów, także znanych i nagradzanych w środowisku branżowym. Dzięki temu udało się stworzyć bardzo ciekawą paletę produktową, która obejmuje lampy nawiązujące do klasycznej estetyki jak kolekcje Swell czy Lana, nowoczesne i uniwersalne propozycje o bardzo delikatnym wzornictwie jak Cielo czy rozwiązania wykorzystujące grę promieni świetlnych jak Bola czy Solis dla uzyskania efektu dynamizacji przestrzeni. Znajdują się tu także produkty dedykowane do pracy biurowej: od delikatnych lamp (Superlight), przez wykorzystujące wielowektorową mechanikę do precyzyjnego pozycjonowania światła lampy (Link), do nowatorskich ścianek z oświetleniem służących do wydzielenia prywatnej przestrzeni w środowiskach wieloosobowych (Corner Office). Wreszcie są tam tak ciekawe projekty jak przenośne lampy zewnętrzne z zasilaniem bateryjnym i wbudowanymi głośnikami (Uma), czy podświetlane, eleganckie obramowania do ekspozycji ozdobnych elementów wyposażenia pomieszczeń (Contour). Jak widać minimalizm estetyczny nie koliduje w żaden sposób z pomysłowością czy uniwersalnością oferty produktowej. Jest wręcz przeciwnie, prostota i utylitarność wymagają dogłębnego przemyślenia projektu i wysokiej dbałości o najprostsze szczegóły, co przekłada się na wysoką atrakcyjność powstałych produktów. Zachęcamy do przekonania się o tym na własne oczy przeglądając galerie produktowe.
zwiń