Lafaktoria Lafaktoria

Co łączy Dolce & Gabbana i Barovier & Toso?

Niezapomniane, trzydniowe wydarzenie połączyło świat mody i designu. Reflektory były kierowane na propozycje marki D&G oraz wyjątkowe lampy Barovier&Toso, tworzące instalacje oświetleniowe o niesamowitym wyglądzie To zupełnie nowa odsłona Grand Tour of Beauty autorstwa Dolce & Gabbana. W Wenecji odbyła się uroczystość w wielkim stylu — wydarzenie połączyło włoską autentyczność i kunszt twóczy, skupiając w jedym miejscu propagatorów doskonałości w projektowaniu. Maksimum kunsztu twórczego i estetyka w 100% Made in Italy. 

Luksusowe otoczenie to środowisko, w którym projekty Barovier&Toso błyszczą pełnią blasku. Jako synonim luksusu, marka Barovier&Toso idealnie dopełniła prezentacji pełnych charakteru przedmiotów z najnowszej domowej kolekcji Dolce & Gabbana. Eventy odbywały się w dwóch luksusowych przestrzeniach. Kultowe miejsca w Wenecji: Scuola Grande della Misericordia i Arsenale, zna każdy, kto choć raz odwiedził to miasto. Oba miejscai zostały ozdobione wyjątkowymi instalacjami Barovier&Toso, które z tej okazji stworzyły szeregwyjątkowych dzieł sztuki uzytkowej. Kunszt twórczy projektantów Barovier&Toso wzniósł się na wyżyny i uświetnił wydarzenie, które z przejęciem obserwowali miłośnicy twórczości Dolce & Gabbana z całego świata. 

Design w stylu Dolce&Gabbana

Ekscentryczne, kolorowe i pełne pasji scenerie wymyślili Domenico Dolce i Stefano Gabbana, interpretując cztery ulubione motywy domu: cętki lamparta, paski zebry, śródziemnomorski błękit i sycylijskie powozy. Kryształ wenecki wyprodukowany przez Barovier&Toso ożywił motywy charakterystyczne dla twórczości D&G, dodając im żywych, świetlistych nut kolorystycznych. Kompozycje były wyrafinowane i dopracowane w najdrobniejszych szczegółach, a efekt intensywnej pracy nad indywidualnym projektem na miarę, zachwycił wszystkich widzów wydarzenia . Te rozbudowane kreacje wymagały niezwykłego nakładu pracy, angażując całą wiedzę mistrzów szkła Barovier&Toso.

Charakterystyczne motywy domu mody Dolce&Gabbana

Dla motywu lamparta firma Barovier&Toso wykonała pięć spektakularnych żyrandoli z 56 źródłami światła, z których każdy miał wysokość dochodzącą do ponad pięciu metrów, z dekoracjami w panterkę i czarnymi kryształami kształtowanymi techniką rostrato. Do zbudowania tych oszałamiających dzieł sztuki potrzeba było około 20 000 elementów. Powierzchnia wypełniona kryształami, które błyszczą i mienią się kusząco ciepłymi odcieniami, pozwoliło uzyskać prawdziwie majestatyczny, niemal teatralny efekt.

Ręcznie wykonane żyrandole — współpraca dwóch włoskich marek luksusowych. 

W przypadku motywu sycylijskiego wozu Barovier&Toso przygotowało dwa projekty, łączyły one żywiołowe wybuchy koloru typowe dla tradycji sycylijskiej, nieustanne pojawiające się w kolekcjach Dolce & Gabbana. W zgodzie z tym fil rouge firma Barovier&Toso stworzyła pięć wyjątkowych lamp wiszących, z których każda składa się z sześciu żyrandoli zamontowanych na ręcznie malowanym drewnie na kołach: wrażenia płynące z obserwacji instalacji można porównać do festiwalu uwodzicielskich kolorów o magnetycznym uroku. Moda, tradycja włoska i tradycje szklarskie Wenecji połączyły się w spójną całość, która zachwyca.

Kryształowe żyrandole i kolory D&G

Czerwień, zieleń Antalyi, błękit, karmel i bursztyn były także bohaterami drugiej instalacji, kaskady kryształu złożonej z aż 14 kloszy lamp rozmieszczonych w przestrzeni i tworzących trójwymiarową instalację.  Całość wykreowała intrygujący, dynamiczny wzór, dający uderzający doskonały efekt wizualny. Przy wysokości wynoszącej 7,5 metra projekt połączył 3000 szklanych, kryształowych elementów o kwadratowym przekroju, wykonanych z wykończeniem przypominającym korę drzewa. Każdy klosz składał się z obudowy z wielokolorowych pionowych części, zbalansowanych tak, aby wydobyć intensywność jednego koloru na raz. Efektem końcowym była niezwykła kompozycja o nasyconych kolorach i obfitych, bogatych formach. 

Śródziemnomorski błękit — lampy kryształowe.

Jako dopełnienie projektu, marka Barovier&Toso zinterpretowała motyw śródziemnomorskiego błękitu, często pojawiający się w kolekcjach D&G. Tworząc dziesięć kryształowych lamp wiszących, w całości złożonych z podłużnych elementów rurowych o przekroju kwadratowym, z wykończeniem przypominającym korę, ułożonych tak, aby wywołać intensywne odcienie od bladego kryształu do błękitu kobaltowego. W hucie wyprodukowano 2450 rur ze strukturą oferującą niesamowite wrażenia wizualne. Instalacja Barovier&Toso stała się żywą falą światła i koloru.

O marce Barovier&Toso

Producent włoskich lamp to jedyna firma na świecie, której produkty pojawiają się na obrazach Tintoretta i Caravaggia. Wciąż kwitnąca wenecka huta szkła, szanowana ze względu na katalog wykwintnych dmuchanych żyrandoli, kinkietów i lamp stołowych, powstała na wyspie Murano — położonej w kruchej weneckiej lagunie — gdzie rodziny przekazują techniki wytwarzania szkła, podobnie jak inne przepisy na dania z makaronu i gdzie nadal ma swoją siedzibę czcigodny włoski przemysł dmuchania szkła.

Dynastia Barovier rozpoczęła się w 1295 roku, kiedy Jacobello Barovier, wymieniony w dokumentach historycznych jako mistrz dmuchania szkła, zaczął szczypać, ciąć, dmuchać i skręcać stopioną mieszaninę piasku i minerałów w żarzące się dzieła sztuki. Pozostała w całości własnością rodziny aż do połowy XX wieku, kiedy połączyła się z inną hutą szkła, by stać się marką Barovier&Toso. Na przestrzeni wieków firma przetrwała wojny, zmieniając modę i stawiając przed sobą ambitne wyzwania biznesowe, zachowując swoje sekrety i wiedzę o szkle w największej tajemnicy. Marce udało się przy tym zbudować wysoki poziom zaufania - Barovier&Toso ma doskonałą reputację, a jego produkty uznawane są za światową ekstraklasę. „Nasza obsesja na punkcie perfekcji jest formą szacunku dla tych, którzy tworzyli przed nami” – mówi prezes Barovier&Toso Rinaldo Invernizzi. „To dziedzictwo — starożytne techniki utrzymywane przy życiu poprzez codzienne wdrażanie i rozwój od ponad dwudziestu pokoleń”.

Włoskie żyrandole Barovier&Toso kupisz w naszym sklepie internetowym.